متن درباره شهدا با موضوع شهید محمد بروجردی بهترین و کاملترین نمونه های موجود

مقاله زندگینامه شهدا: شهید محمد بروجردی

بهترین و کاملترین نمونه های موجود برای استفاده پژوهشگران محترم در قالب ورد و قابل ویرایش در 11  صفحه

مقاله کامل درباره شهدا با موضوع شهید محمد بروجردی  بهترین مقاله تحقیقاتی شهید پژوهی است که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است. و نکته ای که می بایست ذکر کنیم این است که بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و قوی ترین گزینه در رابطه  متن درباره شهدا می باشد که مطالب در این وبگاه توسط تیم تخصصی معلمان طراحی و تنظیم می شود. شما فرهنگیان عزیز و محترم می توانید علاوه بر نمونه های موجود در این سایت پیرامون متن درباره شهدا از سایر مطالب سایت نیز در زمینه سرگذشت پژوهی استفاده های لازم را ببرید.

نکته ای که قابل ذکر است اینکه تمامی نکات مورد نظر و لازم در متن درباره شهدا رعایت شده اند و عزیزان می توانند به عنوان الگوهایی موثر از آنها بهره بگیرند. می توان گفت برای استفاده کامل از منابع سرگذشت پژوهی گروه تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر اقدام به تهیه متن درباره شهدا تعداد قابل توجهی از فایل های پژوهشی نموده است. امیدواریم که این منابع بتوانند کمک شایانی در راستای فرهنگ تحقیق و پژوهش در کشور ایجاد کنند.

تاریخ تولد : ۱۳۳۳

محل تولد : دره گرگ، بروجرد، پرچم ایران

تاریخ کشته‌شدن : ۱ خرداد ۱۳۶۲

محل کشته‌شدن : جاده مهاباد به نقده

نحوه کشته‌شدن : برخورد با مین

محل دفن : تهران

فرماندهی : فرمانده سپاه کردستان

زندگی

سردار سرلشکر پاسدار محمّد بروجردی (۱۳۳۳-۱ خرداد ۱۳۶۲)، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در جنگ ایران و عراق بود که در کردستان کشته شد. محمد بروجردی خلاقیت و نبوغ جنگی زیادی از خود نشان داد و در بازگرداندن کنترل کردستان به دست نیروهای دولتی نقش کلیدی داشت. از این رو، در ایران از وی با عنوان مسیح کردستان نیز یاد می‌شود. همچنین وی معلم و فرمانده محبوب موسسان تیپ ۲۷ محمد رسول الله محسوب می‌شود.

از کودکی تا جوانی

محمد بروجردی به سال ۱۳۳۳ در روستای دره گرگ از توابع بروجرد در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. از شش سالگی پدرش را از دست داد. چند سالی پس از مرگ پدر، به همراه خانواده به تهران آمد و در خیابان مولوی ساکن شد. چند سالی به کار کردن در خیاطی و درس خواندن در کلاس‌های شبانه مشغول شد اما نتوانست تحصیلات دبیرستانی را تمام کند. وی در سن هفده سالگی ازدواج کرد و یک سال بعد به سربازی فراخوانده شد ولی از خدمت سربازی فرار کرد و به قصد دیدن آیت‌الله خمینی به مرز ایران و عراق گریخت که در مرز هویزه دستگیر و برای شش ماه زندانی شد. بعد از این مدت،دوباره به تهران برده شد و سربازی خود را به پایان رساند.

برای دریافت و دانلود متن درباره شهدا می توانید از همین جا اقدام نمایید.

متن درباره شهدا
8000 تومان
خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *